UPC ecoRacing presenta el monoplaça amb el qual competirà a la Formula Student

L’equip estatal pioner en sostenibilitat al món de la competició, UPC ecoRacing, presenta el pròxim 8 de juny el seu nou monoplaça, un vehicle 100% elèctric.
UPC ecoRacing presenta el monoplaça amb el qual  competirà a la Formula Student
nou model ecoRZ

UPC ecoRacing presentarà el pròxim 8 de juny a les 18h a la Sala d’Actes de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) el seu nou monoplaça elèctric, l’ecoRZ de 2016. Amb aquest nou vehicle els estudiants d’enginyeria involucrats participaran als esdeveniments més prestigiosos i exigents a nivell mundial de la Formula Student, els quals tenen lloc a Hockenheim (Alemanya), Silverstone (Anglaterra) i Montmeló, competicions on universitaris d’arreu del món presenten els seus monoplaces. En tots aquests esdeveniments, els vehicles, tant elèctrics com de combustió, es sotmeten a una sèrie de proves estàtiques i dinàmiques, posant a prova així no només el seu comportament sobre el circuit, sinó també aspectes dels projectes com el seu cost, el disseny o el seu hipotètic encaix en el mercat.

Després de dissenyar i construir l’any 2008 el primer monoplaça híbrid de l’estat, UPC ecoRacing va evolucionar el concepte a un vehicle 100% elèctric, l’ecoRZ. Després de demostrar a les competicions de la passada temporada la gran competitivitat del seu cotxe 100% elèctric, l’equip ha estat treballant en l’evolució d’aquest, en la seva millora i en l’optimització dels seus sistemes. A més a més, l’equip també ha apostat per la implementació d’aspectes innovadors i sense precedents en tota la seva trajectòria. Així, el nou ecoRZ pretén superar els èxits del seu predecessor, amb un afegit que fa l’equip únic: la sostenibilitat. Durant tot el procés de disseny i construcció del monoplaça s’ha tingut en compte la sostenibilitat dels materials emprats, així com la petjada de carboni dels processos involucrats en la fabricació.

D’aquesta forma, al llarg de tota la seva trajectòria, UPC ecoRacing s’ha caracteritzat per la seva filosofia ‘eco’, on la competitivitat va estretament lligada al respecte al medi ambient. Lluny dels estereotips que situen els vehicles elèctrics per sota dels de combustió, aquest grup d’estudiants ha demostrat l’eficiència dels vehicles elèctrics, convertint-se en el millor equip de Formula Student de l’estat i defensant que la sostenibilitat és més que compatible amb les altes exigències del món de la competició.

La presentació oficial del monoplaça es portarà a terme el 8 de juny a les 18h al C/ Colom 11, Terrassa, més concretament a la Sala d’Actes de l’ESEIAAT (edifici TR5), al campus de la Universitat Politècnica de Catalunya.

UPC ecoRacing

UPC ecoRacing és una associació de recerca tecnològica formada per estudiants d’enginyeria de l’ESEIAAT amb el principal objectiu de desenvolupar noves tecnologies en l’àmbit de l’automoció sostenible. Una de les seves principals activitats és el disseny i fabricació de monoplaces per a la seva participació en esdeveniments de Formula Student, competicions internacionals d’enginyeria en les quals equips d’arreu del món tenen l’oportunitat de competir tot seguint un reglament tècnic. En aquestes competicions tant els equips com els cotxes es sotmeten a diferents proves, de forma que els jutges, prestigiats professionals del sector de l’automoció, avaluïn quin és el millor projecte.

El projecte és possible gràcies al suport de SEAT, KOSTAL, Venair, Rücker Lypsa EDAG Group, ELECNOR, Nexus Projectes, Indústries Metadell, Holmio Consulting, Calsina Carré, SKF, Eurecat, Enchufing, Vector, LEMO, Sisma Laser, Recam Làser, ABB, Dtall, Metal-Làser, Lapp Group, Hitachi, Procircuits, Corvi, Chemipol, T.P. 2MIL, RS, Altran, Centre de Formació Pràctica, Addendum, Applus+ IDIADA, Gurit, HP, Can Padró, AGAUR, Ajuntament de Terrassa, MILLOR BATTERY, TACSA, J’Hayber Works, Nadaltech, Altium, TE Connectivity, NG Brake Disc, FabLab Terrassa, Industrias Puchol, PROMAX, Muelles Crom, Nicrotec, CET Segle XX, Circutor, Loctite i LITEM.